
Dine resultater viser din bedømmelse af, om de services eller produkter, du er med til at skabe i dit daglige arbejde, skaber værdi for de kunder eller borgere, der modtager dem.
Skabelsen af kunde- eller borgerværdi er et udtryk for i hvor høj grad det er muligt at skabe ”gevinst” set i forhold til om der blot er tale om at lindre ”smerter”.
Det er metaforer for om service eller produkt giver en ekstra fordel, eller blot løser opgaverne, som kunden eller borgeren har. Det skal ses i forhold til de forventlinger kiunden eller borgeren har til den service eller det produkt, der leveres.
Udfordringen er her, at din vurdering ikke nødvendigvis tager stilling til de forventninger, der er hos kunden eller borgeren.
Kunde- eller borgerværdien måles her i forhold til at
• Rekvirere eller bestille
• Anvende
• Bortskaffe eller opsige service eller produkt.
Yderligere måles på din vurdering af, om den service eller det produkt I leverer rent faktisk løser kundens eller borgerens udfordringer.
Forøger kundeværdi er et udtryk for at service eller produkt giver noget ekstra i forhold til forventningerne
Løser opgaven betyder at service eller produkt sådan set løser de udfordringer der er, men ikke giver nogen oplevelse af at skabe yderligere værdi